Вітаю Вас, Гість
Головна » 2013 » Лютий » 26 » Тати й мами замість учителів у ЗОШ № 20
13:52
Тати й мами замість учителів у ЗОШ № 20
    Сьогодні на школу не можна перекладати абсолютно всі функції навчання та виховання учнів. До класів потрібно «заманити» не тільки кращих представників інтелігенції, авторитетних у суспільстві фахівців, а й, у першу чергу, батьків. Адже доводиться визнати прикрий факт, що спілкування батьків і дітей зведено до мінімуму. У сім’ях діти й батьки, за висновками соціологів, спілкуються чотири хвилини на день. В одних випадках у дорослих немає часу, а в інших - їм просто немає про що говорити зі своїми дітьми.
   А в Рівненській двадцятій школі діти говорять із батьками не лише вдома, але й на уроках. Нещодавно тут уперше провели день батьківського самоуправління. Як зауважила директор школи Ніна Сукач, у різних формах такі дні проводять у всіх країнах світу. З огляду на те, що в нашому суспільстві є конфлікт поколінь, то, щоб уникнути гострих  кутів, треба створювати якомога більше можливостей для порозуміння батьків і дітей. День батьківського самоуправління став у цьому плані великим плюсом і для педагогів, і для учнів школи. Якщо учні не мають змоги самостійно вийти «в життя», то таке уміння приходить до них через батьків, їхні професії, їхнє бачення світу. І це чудово!
    А яка, майже домашня й довірлива, атмосфера панувала на таких заняттях! У класі були і вчитель, і батько. Тільки вчитель виконував роль своєрідного спостерігача , а батько, мати чи бабуся – вчителя. Таких уроків цього дня від першого до дев’ятого класів батьки провели дев’ятнадцять. І кожен був неповторний, насичений життєвим досвідом і знаннями теми, яку батьки-вчителі  з ентузіазмом розкривали  учням.
    Попрацювали того дня вчителями батьки різних професій і соціального стану. Проводили уроки в тих класах, де навчаються їхні діти.  Теми для уроків обрали актуальні й відповідно до віку учнів. Суворими суддями батьків були саме їхні кровиночки. Але переживання були даремні! Усі учні раділи, що уроки були не схожі на ті, які проводять шкільні педагоги.  Батьки зачарували школярів щирістю й безпосередністю, цікавими розповідями і ситуаціями. Тому враження залишилися в усіх тільки позитивні. Діти виявили бажання зустрічатися з батьками на уроках частіше, щоб більше пізнати реальне життя і світ, християнську мораль і етику спілкування. Як зауважила вчителька першого класу Ніна Жуковська, всі чотири уроки, які провели в її класі батьки, були цікаві, змістовні і насичені, несли в собі повчальний і виховний зміст. Військові, лікарі, священики, просто матері і бабусі  знайшли цікаві теми для спілкування з дітьми. 
    Військовослужбовець Олександр Зайчук, батько двох дітей, які навчаються в двадцятій школі, провів два уроки. Першокласників він повів у рослинний  і тваринний світ. Ознайомив їх із такими видами фауни та флори, про які діти ще не знали, тому захоплено слухали й запам’ятовували все до останнього слова. А з четвертокласниками Олександр Дмитрович поділився спогадами про час, який провів у складі українських миротворчих сил в Югославії та Іраку. Розповів про життя і побут тамтешніх людей, природу тих чужих країв. Водночас у своїх розповідях він спонукав хлопчиків до вибору справжньої чоловічої професії.
   Першокласникам на уроці природи, а дев’ятикласникам на уроці біології священик Вадим Петровський розповідав про християнські обрядові свята. Велику увагу він приділив Різдвяним святам, традиціям, які їх супроводжують.
   Урок християнської етики для семикласників провела Оксана Борисівна  Грицак. У його основі були моральні засади християнства, а також розповідь про Ісуса Христа як ідеал людської досконалості.
  Школярам початкових класів Павло Сидоров на уроках математики доступно пояснив масу і вартість товару, тобто простими і водночас цікавими наочними прикладами ввів малюків … у ринкову економіку! А ще захоплено розв’язував із дітьми цікаві задачі.

Переглядів: 434 | Додав: metodist | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0